Posters, flyers & brochures

Offline marketing

Vaak wordt offline marketing compleet vergeten. Wat misschien ook niet gek is, want we zitten tegenwoordig allemaal met ons hoofd in de cloud. Toch is offline marketing heel nuttig. Want mensen hechten nog steeds meer waarden aan iets tastbaars dan iets digitaals. Een ander misverstand is dat drukwerk extreem duur zou zijn. Wat helemaal niet hoeft!

Er zijn verschillende mogelijkheden van offline marketing. Hieronder vertel ik er meer over.

Flyer voorbeeld Direct2Go

Folder voorbeeld Rooka

Flyer

Een flyer is een ongevouwen vel papier en wordt vaak gebruikt voor tijdelijke aanbiedingen of ter aankondiging van een opening, feest of festival. Een flyer is makkelijk te verspreiden en de doelgroep ziet in één oogopslag waar deze over gaat.

 

Folder

Een folder is gevouwen. Dit kan op veel verschillende manieren. Hierdoor blijft het formaat handzaam, maar kan er wel veel meer informatie op. Hierdoor kan je meer vertellen over jouw bedrijf of diensten. Of je kan zelfs een prijslijst toevoegen.

 

Poster

Vanaf het formaat A3 hebben we het over een poster. Een aandachtstrekker die vanaf een afstand duidelijk moet zijn. Posters worden ingezet ter aankondiging evenementen, concerten, open dagen, feesten of festivals. Of om een nieuw product of nieuwe zaak onder de aandacht brengen. In principe elke gelegenheid die extra publiciteit kan gebruiken. Of pak het gigantisch aan en ga voor een billboard!


 

Brochure, magazine of catalogus

Een brochure bestaat uit gevouwen vellen die in de rug geniet worden. Als deze gebruik word om een collectie of voorraad van producten in weer te geven noemen we dit een catalogus. Een tijdschrift of magazine is ook een soort brochure. Een brochure wordt vaak als waardevol beschouwen en hierdoor ook langer bewaard.

Advertentie

Een advertentie in de krant of een magazine kan heel doeltreffend zijn. Het is namelijk makkelijk te onderzoeken of een krant of magazine gelezen wordt door jouw doelgroep. Een effectieve manier van offline marketing, maar niet goedkoop. Voor een kleine advertentieplaats mag je al diep in de buidel tasten. Daarom is het belangrijk van te voren goed te onderzoeken wat een advertentie kan opleveren.

Advertentie in magazine

Of je jouw doelgroep nou naar een evenement, website, winkel of restaurant wilt lokken, offline media kan zeker een uitkomst bieden. Ben je na het lezen van deze tekst al helemaal zeker welk medium je wilt gaan gebruiken? Of wil je nog eerst goed geïnformeerd worden? Dat kan! Neem gerust contact met mij op.