Concurreren om kwaliteit & creativiteit, niet om de prijs!

Kwaliteit voorop

Voorheen vermeldde Studio Phunc duidelijke, vaste prijzen op de website, voor bijvoorbeeld een logo of website. Ik wilde hiermee bereiken dat de klant van te voren wist waar deze aan toe was. Als je boodschappen doet wil je immers toch ook van te voren weten wat een brood kost? Gaandeweg leert men. En wat blijkt? Dat dit dus totaal niet het resultaat had waar ik op hoopte.

Prijzenoorlog

Er lijkt een soort prijzenoorlog te ontstaan tussen grafisch ontwerpers, waarbij de één nog lager gaat dan de ander. Met als gevolg dat er een snijdende concurrentie ontstaat, waarbij de kwaliteit van het werk geen enkele rol meer speelt.

Ik wilde dus duidelijkheid scheppen voor mijn klanten, door de prijzen die Studio Phunc hanteert online te gooien, maar eigenlijk plaatste ik me midden in het oorlogsveld. Begrijp me niet verkeerd, ik wil best vechten, maar dan wel om wat ik in huis heb als grafisch ontwerper, niet omdat ik één tientje goedkoper kan zijn.

 

Weggegooid geld

Daarnaast vergeten mensen nog wel eens dat een sterk ontwerp niet binnen een oogwenk bedacht wordt. Wij grafisch ontwerpers niezen niet op magische wijze een knallend design uit!

Hier denken wij over na, doen onderzoek, maken schetsen… Dit kost tijd. Iemand die slechts een paar tientjes voor een logo vraagt, heeft die tijd niet, of hij moet tevreden zijn met het uurloon van een vakkenvuller. Just saying

Dan blijkt dat het unieke ontwerp wat beloofd was, toch niet aan te slaan. Niet doordacht genoeg? Toch zonde van die paar tientjes.

 

Dus!

Ben je op zoek naar een (toch betaalbare!) grafisch ontwerper, die alles uit de kast haalt voor een sterk, doordacht ontwerp? Waarbij kwaliteit erg belangrijk is en het werk onderscheidend? Dan zou ik het leuk vinden als je contact met me opneemt.

Kan het je eigenlijk niet zoveel interesseren hoe de buitenwereld naar je bedrijf kijkt, zolang het maar niet te veel kost? Dan verwijs ik je graag door naar mijn collega’s op het oorlogsveld.

Geef een reactie